LEUGENDETECTIE

Iedereen liegt gemiddeld 6 maal per dag.

In elke professionele omgeving wordt er flink wat gelogen. Sommige leugens zijn om bestwil of “witte leugens”.
Dan klinkt het: “In principe is uw voertuig vrijdag klaar”, om niet te moeten zeggen dat het waarschijnlijk maandag zal worden. Tijdens prijsonderhandelingen is het ontwijken van vragen een veel gebruikte techniek om de waarheid te omzeilen . Klant: “Is dit uw beste prijs?” Verkoper: “U weet dat u voor ons een zeer belangrijke klant bent, dus willen we u absoluut tevreden houden.” Een mooi antwoord, helaas niet op de gestelde vraag. Dit soort ontwijkende techniek vinden we heel vaak terug in een professionele context als het gaat over leveringstermijnen, beschikbare stock en mogelijke aanpassingen aan een bepaald product.

BE FALSE

De trainingen rond leugendetectie gebruiken verschillende bouwstenen, waar we in ons dagelijkse leven te weinig aandacht aan besteden, of gewoon geen tijd voor hebben.

B ody language
F ace reading (FACS)
A nalysing texts
L ie and truth detection
S emantics
E motional awareness

DE TRAINING HELPT JE…

Om sneller te zien wat er in de anderen omgaat

Om hotspots in lichaamstaal te herkennen

Om jezelf beter te wapenen tegen leugenachtige gesprekken

HOE?

Na afloop ben je in staat om op een niet confronterende manier de basisprincipes van leugendetectie te gebruiken. Deze training is ontwikkeld om emoties te leren zien en herkennen in anderen. Door middel van het leren zien en lezen van micro-expressies kun je zien welke emoties er in een ander omgaan, meestal voordat ze zelf ervaren welke emotie ze voelen.

    Je bent klaar om:
    • de 7 universele basisemoties te herkennen, die de basis vormen voor leugendetectie,
    • bewuster te zijn van het baseline gedrag van anderen,
    • veranderingen in baseline gedrag te interpreteren,
    • hotspots in lichaamstaal te herkennen,
    • je manier van praten en vragen stellen aan te passen zodat de anderen zich meer bloot moeten geven,
    • schriftelijke leugendetectie technieken te gebruiken,
    • je eigen geloofwaardigheid te verbeteren,
      VOOR WIE?
      • Managers & leidinggevenden
      • Personeelsverantwoordelijken en HR consultants
      • Leerkrachten en schooldirecteurs
      • Veiligheidspersoneel
      • Journalisten
      • Luchtvaartmaatschappij medewerkers
      • Verzekeraars en bankiers
      Contacteer ons

      Is deze training iets voor u of uw organisatie?
      Contacteer ons vrijblijvend voor meer informatie of een op maat gemaakte offerte.

      Twijfelt u nog? Wij komen graag bij u langst voor meer informatie.