VERKOOP- EN NEGOTIATIE- TECHNIEKEN

Verkopers moeten zich aanpassen aan een steeds sneller veranderende wereld. Ook klanten veranderen snel. Als je succesvol wil zijn in de verkoop dan heb je inzicht nodig in wie er tegenover jou zit. Nieuwe inzichten en werkmethodieken dringen zich steeds meer op. De tijd dat verkopen een kwestie was van “het goed kunnen uitleggen”, is al lang voorbij.

De trainingsmodule verkoop- en negotiatietechnieken richt zich op verschillende aspecten van de verkoop. Vanaf het eerste telefonische contact tot bij het afsluiten van het contract en zeker in de periode van de naverkoop en klachtenbehandeling moet de verkoopverantwoordelijke in staat zijn om een breed pallet aan vaardigheden, inzichten en skills in te zetten.

De thema’s die in deze modules aan bod komen zijn:

  • Telefonische prospectie
  • Cold calling
  • Inzichten in verkoopgesprekken
  • Koopmotieven en behoeften van de klant
  • Omgaan met bezwaren
  • Prijsonderhandelingen
  • Inzicht in de typologie van de klant
  • Klachtenbehandeling

DE TRAINING HELPT JE…

Om je achtergrond en inzichten in koopgedrag te verbreden

Om een betere luistertechniek te ontwikkelen

Om technieken eigen te maken die een verkoopgesprek kunnen sturen

HOE?

Een verkoper moet in staat zijn om effectief contact te leggen, informatie in te winnen en uiteindelijk een gesprek met een goed resultaat af te sluiten. En daar is training voor nodig. Het is niet abnormaal dat verkopers van zichzelf vinden dat ze het allemaal al weten. Een verkooptraining geven aan deze verkopers is dan ook dikwijls geldverspilling met de klassieke aanpak.

Sqan heeft daarom een andere aanpak ontwikkeld die zich toespitst op het aanleren van betere commerciële en communicatieve vaardigheden. We werken niet met rollenspelen, en gespeelde sales gesprekken, maar toch ondervinden de deelnemers op een zeer interactieve manier wat de kracht van de aangeleerde technieken is. De link met de realiteit wordt nooit verloren en de oefeningen tijdens deze opleidingsmodule zijn bijzonder praktijkgericht.

Sommige mensen liggen elkaar beter dan andere, ook op de werkvloer. Met sommige collega’s is samenwerken vanzelfsprekend, met anderen een hindernissenloop. Maar ook met sommige klanten klikt het beter dan met anderen. Elkaar beter leren kennen is sleutel tot meer werkplezier, hogere persoonlijke ontwikkeling en een grotere effectiviteit in het afsluiten van goede verkoopgesprekken.

Om dit inzicht te kunnen bieden maken we tijdens deze training gebruik van het persoonlijk Insights Discovery® profiel.

VOOR WIE?

De opleidingen richten zich op alle mogelijke profielen : zowel interne als externe verkopers, technische adviseurs, key-account managers, winkelverantwoordelijken, call center medewerkers, medische afgevaardigden,…. Dit zowel binnen B2B als B2C omgeving.

Contacteer ons

Is deze training iets voor u of uw organisatie?
Contacteer ons vrijblijvend voor meer informatie of een op maat gemaakte offerte.

Twijfelt u nog? Wij komen graag bij u langst voor meer informatie.